Friday, May 22, 2009

Jalan-Jalan Cari Makan

Memang dah dasar Jawa Ranger, kalau cari tempat makan, mesti nakkan makanan ala2 jawa jugak :).. Petang Jumaat, selesai solat Jumaat, saya pun memandu tanpa tujuan. Hm.. sebenarnya ada tujuan, iaitu nak mengisi perut yang dah hampir nak berkeroncong. Tapi tak tau nak makan apa dan di mana. Maka saya pun menyesatkan diri di Bandar Puteri, Puchong. Dan akhirnya kaki saya telah pun melangkah ke satu sudut restoran tanpa disedari (ni pun tipu je.. 100% sedar sebenarnya :) .. saja nak bagi ayat menarik sikit).

Nampak tak plak "Jalan-Jalan Cari Makan" yang digantung kat dinding tu? Pekerja restoran ni kata 7hb Jun nanti rancangan JJCM akan buat citer pasal restoran ni. Fuh hebat jugak tu. Dia pun terus recommend menu utk diorder tanpa saya tanya dia apa2 pun. Dan saya pun terus setuju dengan recommendation dia tanpa fikir apa2 pun dan terus order :)

Ni dia order yang mula2 sampai.. "Es Merah Delima" dan air suam.. tak ada kesilapan typo di sini. Memang ejaan kat menu macam tu. Lepas tu sempat belek2 jam dan amik gambo lagi :)

And then, menu utama pun sampai.. Nasi Ayam Panggang. Tanpa menunggu jarum saat mencecah angka 12, si penulis blog ni pun menyerang set ayam panggang dan nasi yang dihidangkan. Lapar la katakan...Opps.. lupa pulak beta nak amik gambar menu utama tadi..Isk isk memang sah kebulor.

Tu dia posing ayam panggang yang dah hampir langsai, yang lain semuanya selamat masuk dalam perut. Kalau nak cuba makanan kat sini, restoran ni ada kat No. 60, Jalan Puteri 5/5, Bandar Puteri, Puchong. Memang sodap makanan dia. Waktu operasi 11pagi-11malam. Nama tokey restoran ni Fungsiwaty.. memang betul2 berfungsi dia ni :) No. telefon tokey saya tak boleh bagi takut korang sumer ngorat dia nanti kah kah kah!

Tu dia nama restoran dah terpampang.. Restoran Anggrek kuning.. Ada bunyi jawa tak? he he..

Lepas makan balik rumah pekena ais krim perisa vanilla pulak. Hm... sedap :)) Ais krim ni boleh cari kat kedai HPA.

No comments: