Wednesday, August 13, 2008

Tahniah HPA!


Petikan laporan Harian Metro, Rabu 13 Ogos 2008.

HPA Terima Anugerah

Syarikat pemasar Kopi Radix, HPA Industries Sdn Bhd menerima Anugerah Perdana Menteri Sektor Pertanian dan Industri Asas Tani sempena Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Kebangsaan (HPPNK) 2008.

HPA Industries, yang beroperasi di Arau, Perlis memasarkan produk makanan kesihatan, kosmetik dan barangan keperluan harian, selain mengusahakan tanaman pegaga, roselle dan mangga.

Dengan nilai jualan RM63 juta pada tahun lalu, HPA Industries menarik 400,000 keanggotaan dan 21,000 usahawan melalui pemasaran pelbagai peringkat (MLM) dan mempunyai 63 rangkaian pemasaran di seluruh negara dan lima di luar negara.

Selain dianugerah pemenang kategori yang baru diperkenalkan tahun ini, HPA Industries turut memenangi kategori Anugerah Pemasar Tani Jaya Kebangsaan 2008 yang menjadikan hadiah keseluruhan bernilai RM80,000 selain sijil dan trofi, yang disampaikan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi selepas pelancaran Pameran Pertanian, Holtikultur dan Agro Pelancongan Malaysia (Maha) 2008, di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (Maeps), di Serdang, semalam.

Pengarah Urusan HPA Industries, Ismail Ahmad, berkata pengiktirafan tinggi daripada kerajaan itu akan dijadikan sumber motivasi dalam mengembangkan perniagaannya, terutama bagi meluaskan pasaran eksport.

No comments: